Tuesday, November 15, 2016

Pengalaman Handle Customer dalam Bisnes Shaklee

hihi meh sini saya nak citer sikit pengalaman saya handle customer pertama saya dalam bisnes shaklee ni. 

masa mula serius bisnes shaklee ni malu² kucing jugak la nak share or promote. dengan family pun malu jugak haha tapi bila tetiba kazen mula tanya apa suplemen sesuai untuk dia, masa tu gelabah la jugak.. tanya upline, search kat internet, bukak buku nutrisi.. berpeluh jugaklah ketiak dibuatnya 😆😆😆

nampak tak muka blur nak jawab soklan orang 😄😄
dalam pada sibuk konsultasi tu sempat jugak la promot sikit² kat nenek. sebab dia tanya apa yang disibukkan sangat berbincang sampai tak perasan orang keliling hihi. saya pun intro la sikit kat nenek. bila sebut harga terkejut dia.. "mahal juak vitamin kitak ya.."

taken aback sebab tak tau nak counter apa haha saya sengih je.. tetiba kakak saya nyampuk.. ayat dia saya ingat sampai sekarang..

"sik mahal pun.. sebotol ubat ya banyak isiknya. boleh tahan sampei 2 3 bulan. bahagi dengan berapa reganya.. lagik murah daripada vitamin lain.."

priceless uolsss


tapi memang betul pun.. harga vitaC Shaklee sekali beli memang rasa mahalnye time nak bayar tu. tapi bila bahagikan rega tu dengan bilangan tablets dalamnya which are 180, rega dia lebih kurang sama dengan vitaC beli di farmasi. bezanya.. bilangan VitaC Shaklee jauh lebih banyak. 

aaa itu pengalaman saya handle customer pertama saya dalam bisnes shaklee. hihi lucu jugak bila diingatkan. kerana tu saya berusaha sungguh² untuk banyak bertanya and tambah ilmu tentang nutrisi shaklee ni

insya Allah sekarang saya akan lebih bersedia dan kompiden untuk melayan soalan² anda 😊😊

karmila karim
019 981 9196

No comments:

Post a Comment