Tuesday, December 6, 2016

MY BIG WHY : Kenapa Saya Kena Buat Bisnes Shaklee Sampai Berjaya

assalamualaikum dan salam sejahtera.. semangat pulak di pagi selasa ni nak bercerita pasal Bonus Shaklee. alhamdulillah setakat 50 tahun ni Bisnes Shaklee tak pernah gagal untuk bayar bonus kepada agent² dia yang layak. aaa, berminat nak merasa bonus 4 5 angka? jom Daftar Ahli Shaklee dengan saya. mudah sangat dan Yuran Keahlian pun RM69 je belum kira postage fee.


alhamdulillah, duit Bonus Shaklee masuk tengah bulan. so kalau duit gaji dah hampir terputus, duit bonus boleh guna nak bertahan ke hujung bulan hihi. bolehlah nak diguna untuk cover sikit² belanja. tapi biasanya memang saya akan put aside duit bonus saya. hihi kenapa ye?

sebab saya dah plan macam² dengan duit Bonus Shaklee tu. ini memang dah lama dipendam hihi and merupakan BIG WHY saya Daftar Ahli Shaklee dan buat Bisnes Shaklee. 

yang pertama nak simpan duit banyak² untuk langsaikan semua hutang² saya, suami dan makayah. biasalah pada zaman kini, kita yang berpendapatan rendah dan sederhana, memang tak dapat lari dari hutang. beli rumah, hutang. beli kenderaan, hutang. nak kumpul harta, hutang. nak belajar pun hutang jugak. saya ni bila dah dikira² akan hutang² ke bank dan orang persendirian, jumlah hutangnya dah mencecah jutaan. aaa hambik hihi.. 

so, saya nak guna duit Bonus Shaklee saya ni nak langsaikan hutang² tu dan doa sangat² agar semuanya selesai by the time umur saya 40 tahun. aaa time tu saya nak jadi jutawan debit pulak hihi.. nak memberi tanpa kerisauan

bila dah langsai segala hutang², hati pun tenang. takdelah dikejar orang bank setiap bulan. juga tak ditanya orang persendirian.. sendiri mau ingatlah.. kita dah berhutang tapi dah berjoli tak bayar hutang hihi. 



yang kedua saya nak guna duit Bonus Shaklee ni untuk bawak family saya ke Mekah dan Madinah untuk mengerjakan umrah dan haji. yang ni memang nak sangat². teringin betul nak tengok Kaabah dekat², nak duduk tepi makam Rasulullah SAW, nak naik Jabal Nur, nak masuk Gua Thur. jeles tengok kawan² yang dah jejakkan kaki ke sana. lagik² yang dapat pergi Umrah Percuma layanan 5 Bintang ditaja oleh Shaklee. 

yang ketiga saya nak belikan hadiah untuk keluarga saya.. untuk suami, anak², makayah serta mertua. tapi saya ni tak reti nak pilih hadiah hihi.. nak belikan kereta, masing² dah ada kereta. tak mewah tapi selesa. nak belikan rumah, masing² dah ada rumah. kang pening pulak kepala nak pikir siapa yang akan jaga rumah tu (saya sendiri pun belum ada rumah sendiri hihi) 

so, instead of belikan barang, baik saya bawak family saya jalan².. melancong ke, beriadah ke, mengembara ke. tak kisah la dalam negara or luar negara. itu impian saya. nak bawak family saya jalan² tanpa risau pasal kos.

yelah, sekarang ni nak pergi berjalan memang sangkut pada kos. kos pengangkutan je dah melangit. belum kira kos penginapan dan makan lagi. memang berjimat cermat tahap kedekut punya planning haha.. kalau boleh tak perlu check in, tumpang rumah sedara mara je hahaha.. 

sebab tu, memang dah plan nak guna duit Bonus Shaklee ni nanti untuk plan trip yang best. bukanlah tak berjimat punya trip tapi yang selesa. duk di hotel yang selesa instead of motel cabuk (nak jimat punya pasal). boleh naik kenderaan yang selesa dan tip top condition instead of sewa kenderaan murah yang aircond pun tak hidup (nak jimat punya pasal). aaa pendek kata, trip percutian yang tak perlu berkira dan risau tentang kos. insya Allah cukup. 



yang paling penting kenapa saya kena buat Bisnes Shaklee sampai berjaya ialah saya nak pastikan kehidupan diri sendiri dan keluarga lebih sihat. saya nak bekalkan vitamin tambahan yang mencukupi secara PERCUMA sepanjang hidup mereka. betul.. dengan Bonus Shaklee yang berangka 4 5 digit tu, takkanlah tak dapat kan hihi

aaa nak try merasa bonus cenggini? jom kontek Pengedar Shaklee Temerloh ni. nanti saya terangkan dari A sampai Z 




nak tahu Cara Daftar Ahli Shaklee? 
klik ---> 


nak baca Faedah Daftar Ahli Shaklee bersama saya? 


nak tahu Senarai Harga Produk Shaklee 2017?
klik --->

No comments:

Post a Comment