Tuesday, November 8, 2016

Bonus Shaklee Kini dan 6 Bulan Akan Datang

bulan ni kira genap dah setahun saya bergiat aktif dengan bisnes shaklee.. hihi happy anniversary to me.. teringat balik tahun lepas dalam berpantang saya mula build blog ni hihi

time tu blur lagik apa yang nak dicapai dengan shaklee. sangat fokus dengan task yang diberi semasa tu.. mak biz saya kata buat blog so buat blog. masa tu saya memang mintak untuk fokus pada blog dulu.. persiapan saya untuk menawan temerloh hihi so bila mak biz mintak setkan target, saya ketepikan dulu. saya kata dah saya balik temerloh and betul² bergiat nanti baru saya set target

aduhai.. silap rupanya cara itu.. tak boleh tak boleh.. no no no.. 

rupanya sebelum kita nak mula kita dah kena visualize the end.. visualize our journey.. the start, the middle, the end.. kena set target siap². tahun bila kita nak capai tahap tertinggi.. berapa bonus bulanan yang kita nak dapat. untuk dapat bonus tu kena tau berapa jualan kita sebulan.. untuk capai jualan bulanan tu kena ada target berapa jualan kita mingguan.. 

mesti ada TARGET TARGET TARGET.. kena ada AIM.. kenapa? yelah.. bila dah ada target, ada aim yang kita nak capai nak tuju, jadi kita boleh FOKUS. sama macam hidup kita ni.. takdek target, takdek aim, kita tak fokus untuk apa, hilangkan arah tuju, hidup tanpa erti.

jadi semenjak 2 menjak bila saya dah bebetul serius ni memang setiap bulan kena saya ingatkan untuk set target.. untuk set aktiviti harian. untuk buat vision board.. letak semua yang ditarget, diimpi, diidam kat situ. waaahhh banyak kerja beb haha.. ingatkan senang je nak berniaga produk yang dah sedia diketahui umum ni haha

wahahaha gelak besar saya.. sebelum ni memang saya tak pernah nak pandang jauh untuk sesuatu. adalah set target jangka panjang tapi takde action plan kecik kecik tu.. malu pulak nak set the end result hihi kalau ada TARGET pun i keep it to myself 

but now saya dah diajar untuk sentiasa tulis target saya.. tulis then tampal.. sebab ini perlu untuk visualize and sebagai peringatan kepada diri setiap hari. tampal kat tempat yang kita selalu tengok. tepi cermin ke, kat depan meja makan, kat tepi pintu, tepi tv ke, tepi dapur. letak kat tempat yang sentiasa kita tengok. letak kat tempat yang senang dilihat.

so sempena 1st anniversary sy dalam shaklee ni (happy anniversary mila 👏👏) saya nak betul² tulis apa TARGET saya. IMPIAN saya dalam shaklee ni. harapan dan target saya 6 bulan dari sekarang.

rank yang saya nak capai is senior coordinator.. aaa sebab saya nak bonus 5 angka tu hihi.. untuk capai target saya tu saya mesti ada paling kurang 5 orang anak bisnes yang serius. yang betul² serius macam saya 😉😉.. 

selain tu saya impikan untuk berjaya ikut trip percuma shaklee ni.. aa macam trip umrah.. or tahun depan nak ke jepun.. uiii destinasi impian tuu. nak pergi tu bukan sorang tau.. nak pergi dengan suami and mak ayah and triple H saya tu hihi

alhamdulillah setakat hari ini saya masih mampu lagi mengharungi hari demi hari bisnes saya ni dengan jayanya.. of course dengan backup support daripada family and khas kepada team #superstarshaklee. memang banyak faedah mendaftar bersama saya hihi. setakat ni memang sedang komited untuk menselfbrandkan diri di media internet ni. buat task #tsunamishaklee, buat task #ssvnov2016, buat task untuk mengupkan blog.. huish banyakkan kerja.. siapa kata orang niaga part time ni senang hihi

tapi jangan risau.. insya Allah saya akan bantu anda untuk sama naik cemerlang dalam shaklee. itupun jika anda mahukan bantuan saya.. percuma tau saya bagi. itupun tak nak ke? 😊😊

karmila karim
019 981 9196

No comments:

Post a Comment