Monday, October 19, 2015

Permulaan langkah-langkah kecil..

Bismillahirrahmannirrahim..

Assalamualaikum dan salam sejahtera 

Panjang nafas dihela.. dan dihembus perlahan.. setiap perkara perlu ada permulaan jadi inilah permulaan saya yang serius dalam dunia yang baru diceburi ini.

Baby steps.. ini baru langkah yang kecil.. bertatih.. banyak perkara yang perlu dipelajari dan diterokai.. rupanya bukan senang.. izinkan saya berkongsi permulaan kehidupan saya sebagai pengedar Shaklee Temerloh.


[Perkenalan saya dengan Shaklee]


Saya telah lama mengetahui kewujudan Shaklee. Sebelum berpindah ke Temerloh pernah melihat melalui fb rakan2. Bila di Temerloh ternampak banyak banner2 dan iklan2 cetak pengedar2 Shaklee di tiang2 letrik taman2 perumahan. Pernah juga terlihat canister2 produk Shaklee di rak2 kediaman rakan2. 

Pernah terfikir nak ambik tahu tentang Shaklee?? Tak terlintas langsung di fikiran. Sebab utama kerana kandungannya (ubat-ubatan mestilah ada bahan kimia) dan ada produk serbuknya diperbuat daripada soya (sehingga kini saya sangat berwaspada dengan soya kerana soya adalah makanan kanser).

Tapi setelah mengandung anak ketiga dan disahkan GDM (diabetes semasa mengandung) terus bertanya2 kepada rakan2 sekolah bagaimanakah cara untuk mengawal kandungan gula dalam darah. Seorang rakan yang sejak dahulu sering memperkenal dan mempromosikan produk kesihatan kepada saya (produk pertama yang saya beli darinya bukanlah Shaklee) telah memperkenalkan produk Shaklee kepada saya. Saya sedikit skeptikal dan menolak pada mulanya. 

Dalam penolakan itu saya telah menyebut soya sebagai alasan. Rakan saya sedikit terkejut dan bersungguh2 menerangkan bahawa produk2 keluaran Shaklee tiada bahan kimia berbahaya, 100% organik dan soya yang digunakan adalah tanpa proses GMO. 

Mendengar penjelasan rakan itu membuatkan saya menyelidik serba sedikit tentang Shaklee (itupun setelah membeli 2 produk). Barulah saya menyedari bahawa selama ini saya telah membuat tanggapan yang salah tanpa menyelidik terlebih dahulu dan menyedari bahawa produk2 Shaklee mempunyai banyak kelebihan. 

Mari saya kongsikan kelebihan2 produk Shaklee:

● Ia merupakan SUPPLEMEN untuk menguatkan imunisasi dalaman.

● Ia bukannya ubat dan bukan untuk mencegah penyakit  

● Bahan2 yang digunakan adalah 100% ORGANIK.

Banyak lagi kelebihan dan produk2 Shaklee untuk diketahui bersama. Bukan untuk diri sendiri malah untuk keluarga anda juga.

Untuk berkongsi masalah kesihatan dan konsultasi produk, jangan malu2 untuk menghubungi saya, Karmila Karim, pengedar Shaklee Temerloh. In shaa Allah saya akan cuba membantu anda.

Salam sayang,

Karmila Karim

Pengedar Shaklee Temerloh, Mentakab, Chenor dan kawasan2 sekitarnya

SID: 1202482

019-981 9196



No comments:

Post a Comment