Friday, March 4, 2016

ESP Shaklee, Sumber Protein Terbaik (PART 1)

Assalamualaikum dan selamat sejahtera..

Seperti yang saya, Stokis Shaklee Temerloh janjikan hehe saya nak berkongsi dengan semua ilmu2 yang telah saya pelajari semalam.. sebelum tu, dah Daftar Ahli Shaklee ke belum? haa cepat2 taip DAFTAR AHLI dan hantar ke 019 981 9196. Nak tahu Faedah Ahli Shaklee? aaa jangan malu jangan segan untuk kontek koi yak hihi

ok, kembali kepada ilmu yang baru belajar semalam. ilmu berkenaan ESP Shaklee.. Kenapa ia adalah sumber protein terbaik di pasaran.

SUMBER PROTEIN

Umum tahu bahawa bekalan protein boleh didapati daripada dua sumber iaitu daripada haiwan dan tumbuhan. Contoh2 sumber protein daripada haiwan adalah daging ayam, ikan, udang, tenusu manakala daripada tumbuhan adalah kekacang, bayam, gandum dan brokoli. Protein juga boleh didapati daripada makanan2 yang telah diproses seperti tempe, tauhu, yogurt dan keju.

KENAPA PROTEIN TUMBUHAN LEBIH BAIK?

Protein daripada tumbuhan (terutamanya tumbuhan NON GMO) adalah lebih baik daripada protein daripada haiwan.. ini adalah kerana kebanyakan sumber haiwan sekarang adalah BERISIKO TINGGI.. waaahhh ye ke? betuuulll... contoh yang paling popular adalah ayam. 

Ayam2 daging sekarang mmg gebu mmg gemuk2.. kenapa tu ye? Ini adalah kerana ayam2 ternakan sekarang mengandungi bahan kimia.. ayam suntik.. disuntik dengan suntikan hormon untuk penggalakan tumbesaran dan menambah daging, disuntik dengan suntikan antibiotik yang banyak untuk elak sakit.. so, kita sebagai pengguna yang makan ayam2 tersebut adalah BERISIKO TINGGI untuk mendapat bahan2 kimia tersebut.

selain daripada bahan kimia, sumber2 haiwan juga mengandungi kandungan lemak dan kolesterol yang tinggi.. oleh itu, pengguna2 akan lebih BERISIKO TINGGI untuk terdedah kepada penyakit2 berkaitan lemak dan kolesterol seperti mendapan lemak dalam saluran darah dan obese.

huish, saya ni penggemar ayam ye.. x makan ayam sehari macam x lengkap hehe.. nampak gaya kena carik pulak ayam organik.. takut pulak nengokkan keadaan sekarang huhu

oopss, saya kena gerak dulu nih.. hehe masa luang dah berakhir.. nantikan sambungan entry saya berkenaan ESP Shaklee, sumber protein terbaik dalam masa2 terdekat ni. Insya Allah..



Dah kenal belum Stokis Shaklee Temerloh? Jom berkenalan dengan koi. klik link ni ---> Stokis Shaklee Temerloh


Nak tahu Cara Detoks Mudah? Baca kat sini 



Baca Faedah Daftar Ahli Shaklee di sini --->


No comments:

Post a Comment